پرسش های تشریحی ۱۳۸۸ ترم اول - رایانه و اطلاعات
X
تبلیغات
رایتل

پرسش های تشریحی ۱۳۸۸ ترم اول

یکشنبه 8 آذر‌ماه سال 1388

1-موتورجستجوگر چیست وچگونه کار می کند؟ 

 

2-انواع جستجو در وب رابررسی نمایید. بنویسید چرا ابر جستجو گرها یا موتورهای فراجستجو ایجاد شدند؟

3- نظرتان درباره  اینترنت چیست و آینده را چگونه می بینید؟  

4- ترجمه انگلیسی عبارت فرانسوی زیر را باکمک یکی از موتورهای جستجوگر بیابید: 

encore un autre oracle hierarchique officieux.

نظرات (25)
سوال 4)yet another hierarchical officious oracle
سوال 1)در حال حاضر تعداد زیادی سایت جستجوگر مانند، AltaVista, Mama, Yahoo, Google داریم که هر کدام از اینها توسط برنامه های گردشگر بنام spider, web crawler, robot مرتب در وب بدنبال صفحات جدید و یا تغییریافته میگردند و به محض پیدا کردن آنها، اطلاعات مورد نظر را در پایگاه داده ایDatabase خود، لیست میکنند تا در موقع لزوم و بهنگام جستجو در اختیار کاربران قرار دهند. زمانیکه شما بدنبال یک کلمه کلیدیkeyword در آن سایتها می گردید، اطلاعات پایگاه داده ای آنها را جستجو میکنید و سپس نزدیکترین مطالب به کلمه کلیدی را برای شما نمایان میکنند که هر چه آن کلمه دقیق تر باشد، شما به مطلب مورد نظر زودتر و راحت تر دسترسی پیدا میکنید.



موتور جستجوگر سایتی است که برای کمک به کاربران در یافتن اطلاعات موجود از سایت های دیگر طراحی شده است. موتور جستجوگر سایتی است که با گرفتن کلمه یا عبارتی مختصر، کاربر را با لیستی از سایت ها روبرو می‌کند که به موضوع مورد علاقه او مرتبط می‌باشند.



طرز کار موتور جستجوگر به طور خلاصه بدین گونه است که ابتدا یک آدرس وب را می یابد، آن را دنبال می کند و به صفحه ای می رسد. محتوای آن صفحه را می خواند و پارامترهای آن را مشخص می کند. به عنوان مثال تعداد کلمات متن آن صفحه، حجم و تاریخ به روز رسانی آن، بعضی از پارامترهای آن صفحه است. سپس پارامترهای تعیین شده را به همراه آدرس آن صفحه به بایگانی موتور جستجوگر ارسال می کند و این اطلاعات در آنجا پس از فشرده سازی، ذخیره می گردد.

حال اگر کاربری که دنبال چیزی می گردد کلماتی را جستجو کند، موتور جستجوگر در پایگاه داده ای که تشکیل داده است ابتدا تمام صفحات مرتبط با موضوع جستجو شده را می یابد و سپس مرتبط ترین را به عنوان اولین نتیجه جستجو و بقیه صفحات را بر اساس میزان ارتباط بعد از آن در اختیار کاربر قرار می دهد. به عبارت دیگر اگر تعداد نتایج جستجو 1000 مورد باشد، سایت رده اول مرتبط ترین و سایت رده 1000 کم ارتباط ترین سایت به موضوع جستجو شده می باشد.


موتور جستجوگر سایتی است که برای کمک به کاربران در یافتن اطلاعات موجود از سایت های دیگر طراحی شده است. موتور جستجوگر سایتی است که با گرفتن کلمه یا عبارتی مختصر، کاربر را با لیستی از سایت ها روبرو می‌کند که به موضوع مورد علاقه او مرتبط می‌باشند.


Enter text or a webpage URL, or upload a document.
Enter text or a webpage URL, or upload a document.
encore un autre oracle hierarchique officieux
encore un autre oracle hierarchique officieux

Translate from: FrenchEnglishTurkish—Detect language—AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translate into: PersianEnglish—AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChinese (Simplified)Chinese (Traditional)CroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish


French to Persian translationShow romanization
دیگری فضول سلسله مراتبی اوراکل


Contribute a better translation

جواب سوال چهار:
yet another hierarchical officious oracle
دیگری فضول سلسله مراتبی اوراکل
جواب سوال یک:
موتور های جستجو یا Search Engine ها سایتهایی هستند که وظیفه آنها جمع آوری اطلاعات از سطح اینترنت و راهنمایی کاربران به سوی سایتهای مورد نظر است. بدین منظور آنها از یک نرم افزار مخصوص بنام روبوت یا عنکبوت استفاده می کنند. یه این نرم افزار خزنده (Crawler) یا عنکبوت نیز گفته می شود. و وظیفه آن پیمایش اینترنت و ارسال اطلاعات صفحات برای نرم افزار دیگری است که وظیفه اش طبقه بندی و مرتب سازی اطلاعات است. هنگامی که شما به این موتور جستجو مراجعه می کنید، برای مثال MSN ، جایی برای وارد کردن عبارت مورد نظر در اختیار شما قرار می گیرد.
هنگامی که شما عبارت مورد نظر خود را در اختیار سایت جستجو گر قرار دادید در زمانی بسیار کوتاه و در حد چند صدم ثانیه نتایج جستجو ظاهر میشوند.
این نتایج در حقیقت لیستی از صفحات اینترنت است که حاوی عبارت مورد نظر شما بوده اند. و به ترتیب اهمیت (اهمیت از نظر موتور جستجو) لیست شده اند. در باره این اهمیت و نقش آن در آینده صحبت خواهیم کرد زیرا هدف ما نیز بالا بردن سایت در همین رتبه بندی میباشد.
جواب سوال دو:
جست وجو می تواند در یک وب سایت باشد یا در کل وب
که اگر در یک وب سایت باشد می توانیم از فهرستها و موتور جست و جو گر و فرمهای تعاملی باشد ولی اگر ما بخواهیم جستوجو را در کل وب انجام دهیم از directory ها و search engineها و موتور های جست و جوی زبانهای طبیعی و موتور های فراجستوجو گر استفاده می کنیم
و علت به وجود آمدن اینها به این دلیل است که روز به روز بر تعداد وبلاگ ها افزوده می شود و اطلاعات زیادی هستند به طوری که اگر بخواهیم درومرد یک موضوع اطلاعات کسب کنیم ممکن است سایت به خصوصی را در دسترس نداشته باشیم و یا اینکه تعداد سایتهای به درد بخور خیلی کم باشند پس چاره آن استفاده از اینها می باشد و حتی به ما می توناد اطلاعات غبثی دهد که ما با خواندن آنها به میزان اهمیت آن پی می بریم
جواب سوال سه:
به دلیل پیشرفت روز افزون تکنولوژی نیاز به موتور های فوق العاده پیشرفته داریم که بنواند این داده ها را به طور کامل تحت پوشش قرار دهد وشاید در آینده ارگانی ایجاد شود که برای عضو شدن نیاز به طی مراحلی باشد و در آنجا به بررسی داده های کاربران اقدام شود تا امکان تقلب را کاهش دهد و انگاه دیگر دچار الودگی اطلاعات نمی شویمو اینترنت روز به روز در حال پیشرفت است و در اینده ای نه چندان ودور پیشرفت چشم گیری خواهیم دید
به امید آنکه ما ایرانیان ایجاد کننده این پیشرفت باشیم
۱-جستجوگر چیست؟
در حال حاضر تعداد زیادی سایت جستجوگر مانند، AltaVista, Mama, Yahoo, Google داریم که هر کدام از اینها توسط برنامه های گردشگر بنام spider, web crawler, robot مرتب در وب بدنبال صفحات جدید و یا تغییریافته میگردند و به محض پیدا کردن آنها، اطلاعات مورد نظر را در پایگاه داده ایDatabase خود، لیست میکنند تا در موقع لزوم و بهنگام جستجو در اختیار کاربران قرار دهند. زمانیکه شما بدنبال یک کلمه کلیدیkeyword در آن سایتها می گردید، اطلاعات پایگاه داده ای آنها را جستجو میکنید و سپس نزدیکترین مطالب به کلمه کلیدی را برای شما نمایان میکنند که هر چه آن کلمه دقیق تر باشد، شما به مطلب مورد نظر زودتر و راحت تر دسترسی پیدا میکنید.

۳-امروزه اینترنت بهترین ارزانترین وسیله ارتباطی است و در اینده به شکل وسیعتری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.اما همین گستردگی باعث بروز مشکلاتی برای کاربران میشود به طوری که طبق ژیش بینی نیاز به ابر موتور های فراجستجو گراحساس خواهد شد.در اینده کلیه ارتباطات خریدها تحصیل کردن و حتی کار کردن از طریق اینترنت و در منزل امکان خواهد داشت.
۴-yet another hierarchical officious oracle
۱). خدمات جستجویی که در وب ارایه می شود را می توان در دو گروه اصلی دسته بندی نمود:

• فهرستها
• موتورهای جستجوگر

تفاوت اصلی این دو گروه نیز در نحوه تشکیل پایگاه داده و جمع آوری اطلاعات آنهاست. در فهرست ها، اینکار به عهده انسان است اما در موتورهای جستجوگر جمع آوری اطلاعات پایگاه داده را نرم افزارها انجام می دهند. دانستن تفاوت کار این دو گروه بسیار مهم است زیرا هر یک از آنها به گونه ای متفاوت با سایت شما رفتار می نمایند. در مورد موتورهای جستجو مقالات زیادی در تالار گفتگوی سایت میکرو رایانه و نیز در بین مقالات داخل سایت وجود دارد. فهرست هرگز از وجود سایت شما اطلاع نمی یابد مگر زمانی که شخصی آن را به وی معرفی نماید. بعد از معرفی است که ویراستار آن فهرست به سایت شما مراجعه نموده، در صورت رعایت قوانین فهرست و انتخاب گروه مناسب، سایت شما را به پایگاه داده فهرست اضافه می نماید.

اما در موتورهای جستجوگر وضع به گونه ای دیگر است؛ موتور جستجوگر می تواند از وجود سایت شما اطلاع یابد، اگر راه ورود آن فراهم شده باشد. در واقع نرم افزار موتور جستجوگر هر لحظه در حال وبگردی و به روز رسانی اطلاع قدیمی و همینطور افزودن اطلاعات جدید به پایگاه داده موتور جستجوگر است. شما باید سایت خود را با عنوان و توضیحی مناسب به فهرست ها معرفی نمایید و بهترین گروه ممکن را برای سایت خود در نظر بگیرید. این کار بسیار مهم است زیرا عموما فهرست ها همین عنوان و توضیح را به همراه آدرس صفحه اول سایت تان در پایگاه داده خود قرار می دهند.


راه ورود موتور جستجوگر به سایت شما چیست؟

این راه چیزی جز یک پیوند از سایت های دیگر نیست. اگر می خواهید موتور جستجوگر را به میهمانی سایتتان دعوت کنید باید راه را هم به وی نشان دهید و وی آدرس سایت شما را بداند. موتور جستجوگر بهانه های بسیاری برای نپذیرفتن این دعوت دارد، زیرا در همان لحظه به سایت های بسیار دیگری هم دعوت شده است! بنابراین باید در آدرس دادن نهایت دقت را انجام دهید. برای روشنتر شدن موضوع، چگونگی کارکرد موتور جستجوگر را با هم بررسی می کنیم:


موتور جستجوگر چگونه کار می کند؟

طرز کار موتور جستجوگر به طور خلاصه بدین گونه است که ابتدا یک آدرس وب را می یابد، آن را دنبال می کند و به صفحه ای می رسد. محتوای آن صفحه را می خواند و پارامترهای آن را مشخص می کند. به عنوان مثال تعداد کلمات متن آن صفحه، حجم و تاریخ به روز رسانی آن، بعضی از پارامترهای آن صفحه است. سپس پارامترهای تعیین شده را به همراه آدرس آن صفحه به بایگانی موتور جستجوگر ارسال می کند و این اطلاعات در آنجا پس از فشرده سازی، ذخیره می گردد.

حال اگر کاربری که دنبال چیزی می گردد کلماتی را جستجو کند، موتور جستجوگر در پایگاه داده ای که تشکیل داده است ابتدا تمام صفحات مرتبط با موضوع جستجو شده را می یابد و سپس مرتبط ترین را به عنوان اولین نتیجه جستجو و بقیه صفحات را بر اساس میزان ارتباط بعد از آن در اختیار کاربر قرار می دهد. به عبارت دیگر اگر تعداد نتایج جستجو 1000 مورد باشد، سایت رده اول مرتبط ترین و سایت رده 1000 کم ارتباط ترین سایت به موضوع جستجو شده می باشد.

به آدرس دادن برگردیم. شما می توانید آدرس خود را روی تکه کاغذی مچاله شده به مهمان خود بدهید و یا آن را به شکلی بسیار با کلاس و خاطره انگیز تقدیمش کنید. حتما همه ما حالت دوم را ترجیح می دهیم. به عنوان مدیر سایت، جنتلمن باشید و به موتور جستجوگر خصوصا گوگل همانند یک دختر زیبا احترام کنید! پیوندی هم که شما با آن موتور جستجوگر را به پارتی سایت تان دعوت می کنید، بسیار مهم است. همواره پیوند به سایت تان را در سایت (صفحات) مهم دیگر قرار دهید تا موتور جستجوگر نه یکبار که چندین بار به سایت شما از آن طریق مراجعه کند.

موتور جستجوگر، کافیست که آدرس سایت شما را یاد بگیرد. آنوقت می توانید مطمئن باشید که هر ماه حداقل یکبار بدان مراجعه می کند. اما اگر پیوندهای سایتتان در سایتهای معتبر و مهمی باشند آنوقت بیش از یکبار در ماه و حتی هر چند روز یکبار بدان مراجعه می کند.

پیوند دادن و پیوند گرفتن امروزه مقوله ای بسیار جدی میان مدیران سایت هاست. شاید هر روزه میلیونها پست الکترونیک فقط برای این موضوع میان مدیران سایتها رد و بدل می شود. البته مدیران سایت ها نیز خسیس شده اند و به سادگی لینک نمی دهند. به سایت شما لینک نمی دهند تا زمانی که به سایت آنها لینک ندهید: به من لینک بده تا من به تو لینک بدهم! شما هم باید موضوع پیوندها را جدی بگیرید و تعداد پیوندهای به سایت تان را افزایش دهید.

حالا که بحث به اینجا کشیده شده است، اجازه دهید خود را ملزم به رعایت چند قانون ساده کنیم:
• در سایت تان حتما صفحه ای را برای لینک دادن به سایتهای دیگر، اختصاص دهید.

• اگر سایتی محتوای مناسبی دارد، حتما به آن لینک بدهید حتی اگر از شما درخواست هم نکرده باشد. با اینکار شما به طبیعت اینترنت احترام می گذارید و همچنین منابع مفید را به کاربران سایت تان معرفی می نمایید.

• از سایت هایی لینک بگیرید که به محتوای سایتتان ارتباط دارند.

• لینک ها را تنها برای صفحه اول سایتتان درخواست نکنید.

• برای لینک گرفتن از سایت های با ارزش، وقت صرف کنید.
منبع :http://www.iranseo.com
۴)yet another herbious officious oracle
3)با افزایش میلیاردی سایت های رنگارنگ گوناگون و متعاقب آن موتور های جستجوی متفاوت و افزایش روز افزون موتورهای فراجستجو جستجوگران وب را له سمت موتور های فرا جستجو راهنمایی میکند.
همچنین با افزایش روز افزون موتور های جستجو گر خود آنها نیز دسته بندی خاصی یافته و توسط موتورهای فرا جستجو اطلاعات آن ها ارایه میگردد
1- سایتی است که برای کمک به کاربران در یافتن اطلاعات موجود در سایت های دیگر طراحی شده است و همچنین سایتی است که با گرفتن عبارتی مختصر کاربر را بالیستی از سایتها روبه رو می کند که به موضوع مورد علاقه ی او مرتبط می باشند.
موتور جستجوگر قبلا پایگاه داده اش را اماده کرده است و در همان لحظه ی جستجو تمام وب را نمی گردد بلکه تنها در پایگاه داده ای که در اختیار دارند به جستجو می پردازند .
2- اول اینکه به طور مستقیم به سراغ سایت مورد نظر برویم (با داشتن ادرس ان سایت) و به جستجوی اطلاعات مورد نظر در ان سایت می پردازیم . دوم اینکه به دنبال ان به گردیم یا به اصطلاح ان را جستجو کنیم .
با افزایش بی شمار سایتها و موتورهای جستجوی متفاوت و مشکل بازیابی بیش از حد اطلاعات این موتور ها روی کار امدند
3-در مجموع مفید میباشد اما هر وسیله ای استفاده های نامناسب هم دارد که اینترنت هم از ان مستثنی نیست. اینده : درحال توسعه می باشد و بسیار پر کاربرد
۱-موتور جستجوگر سلیتیاستکهبرایکمک به کاربران در یافتن اطلاعات موجوددرسایتهای دیگر طراحی شده . وباگرفتن عبارتی مختصر کاربر را با لیستی ازسایتها روبرو میکند که به موضوع مورد علاقه او مرتبط باشد.موتور قبلا پایگاه داده اش را آماده کرده است و هنگام جستجو تنها در پایگاه داده ای که در اختیار داردجستجو میکند نه در کل وب .وشامل : spider - crawler - indexer - database - ranker میباشد .
2-دو نوع است اول اینکه مستقیم به سراغ سایت مورد نظر برویم دوم اینکه آنرا جستجو کنیم . ابر جستجوگرها به دلیل افزایش بیش ازحد موتورهای جستجوگر
3- اینترنت یکی ازبهترین اختراعات بشر بوده و آینده روشنی دارد .
در حال حاضر تعداد زیادی سایت جستجوگر مانند، AltaVista, Mama, Yahoo, Google داریم که هر کدام از اینها توسط برنامه های گردشگر بنام spider, web crawler, robot مرتب در وب بدنبال صفحات جدید و یا تغییریافته میگردند و به محض پیدا کردن آنها، اطلاعات مورد نظر را در پایگاه داده ایDatabase خود، لیست میکنند تا در موقع لزوم و بهنگام جستجو در اختیار کاربران قرار دهند. زمانیکه شما بدنبال یک کلمه کلیدیkeyword در آن سایتها می گردید، اطلاعات پایگاه داده ای آنها را جستجو میکنید و سپس نزدیکترین مطالب به کلمه کلیدی را برای شما نمایان میکنند که هر چه آن کلمه دقیق تر باشد، شما به مطلب مورد نظر زودتر و راحت تر دسترسی پیدا میکنید.



۱-• موتور جستجوگر ابزاری است که کاربران اینترنت به کمک آنها سایت ها را می یابند.
• نتایج جستجوی تمام موتورهای جستجوگر دقیق نیست.
• بسیاری از کاربران دریافته اند که در اغلب موارد 10 رتبه اول نتایج جستجوی موتورهای جستجوگر می تواند خواسته آنها را برآورده کند.
• راههای بسیاری برای دسترسی به سایت ها وجود دارد اما موتورهای جستجوگر همواره راهکار اساسی بوده اند.
• تجارت الکترونیک به شدت خود را با مسئله رتبه بندی در موتورهای جستجوگر هماهنگ کرده است و همه سایت ها برای کسب رتبه های بالا تلاش می کنند.
• اجرای یک برنامه موفق بازاریابی با موتورهای جستجوگر، بدون یک ساختار و زیربنای مستحکم در خود سایت، اصولا با شکست همراه می باشد
طرز کار موتور جستجوگر به طور خلاصه بدین گونه است که ابتدا یک آدرس وب را می یابد، آن را دنبال می کند و به صفحه ای می رسد. محتوای آن صفحه را می خواند و پارامترهای آن را مشخص می کند. به عنوان مثال تعداد کلمات متن آن صفحه، حجم و تاریخ به روز رسانی آن، بعضی از پارامترهای آن صفحه است. سپس پارامترهای تعیین شده را به همراه آدرس آن صفحه به بایگانی موتور جستجوگر ارسال می کند و این اطلاعات در آنجا پس از فشرده سازی، ذخیره می گردد.


۳-دسترسی پر سرعت‌تر به وسیله‌ی فیبر نوری و رسانه‌های بی‌سیم به اینترنت حاصل خواهد شد. 70 درصد از تمامی موبایل‌ها ظرف 10 سال آینده اینترنتی خواهند شد. سرعت‌های گیگابیتی در حالت‌های بی‌سیم و باسیم به شکل گسترده‌تری در دسترس خواهد بود. لوازم خانگی، محل کار، ماشین یا شخصی بیشتری به صورت بر خط در خواهند آمد. فناوری آی‌پی‌تی‌وی‌ سیکس حالت غالب دسترس و استفاده از اینترنت خواهد بود. صفحات واسط کاربری چند لمسی متداول خواهد شد. تجهیزات و وسایل یکدیگر را در حالت‌های محلی و تعامل به شیوه‌ی زوجی خواهند یافت.

«هیچ‌کس آینده را نمی‌بیند، زیرا به شما بستگی دارد، اما من امرزو خطر اینترنت را می‌بینم: انجام محاسبات شما بر روی سرویس‌دهنده‌هایی که از نرم‌افزارهایی استفاده می‌کنند که شما نمی‌توانید آن‌ها را مطالعه کنید یا تغییر دهید و واگذاری داده‌هایتان به شرکت‌های امریکایی که بدون اطلاع شما ناچار هستند آن‌ها را در اختیار سازمان‌های اطلاعاتی قرار دهند. خطر این امور را تجربه نکنید.


۴-yet another hierarchical officious oracle.
1- طرز کار موتور جستجوگر به طور خلاصه بدین گونه است که ابتدا یک آدرس وب را می یابد، آن را دنبال می کند و به صفحه ای می رسد. محتوای آن صفحه را می خواند و پارامترهای آن را مشخص می کند. به عنوان مثال تعداد کلمات متن آن صفحه، حجم و تاریخ به روز رسانی آن، بعضی از پارامترهای آن صفحه است. سپس پارامترهای تعیین شده را به همراه آدرس آن صفحه به بایگانی موتور جستجوگر ارسال می کند و این اطلاعات در آنجا پس از فشرده سازی، ذخیره می گردد.
حال اگر کاربری که دنبال چیزی می گردد کلماتی را جستجو کند، موتور جستجوگر در پایگاه داده ای که تشکیل داده است ابتدا تمام صفحات مرتبط با موضوع جستجو شده را می یابد و سپس مرتبط ترین را به عنوان اولین نتیجه جستجو و بقیه صفحات را بر اساس میزان ارتباط بعد از آن در اختیار کاربر قرار می دهد. به عبارت دیگر اگر تعداد نتایج جستجو 1000 مورد باشد، سایت رده اول مرتبط ترین و سایت رده 1000 کم ارتباط ترین سایت به موضوع جستجو شده می باشد.
2-برای یافتن اطلاعات در وب دو شیوه وجود دارد اول اینکه به طور مستقیم به سراغ سایت مورد نظر برویم و اطلاعات مورد نیاز خود را از آن سایت بدست اوریم این امر در صورتی ممکن است که ما ادرس سایت مورد نظر خود را داشته باشیم دوم انکه به دنبال ان بگردیم که در این صورت راههای علمی متفاوتی پیشنهاد می گردد
با بررسی جستجوگرهای گوناگون متوجه می شویم با افزایش میلیاردی سایتهای رنگارنگ گوناگون و متعاقب ان موتورهای جستجوی متفاوت و متنوع و به ناچار افزایش روزافزون موتورهای فراجستجو امروز نیاز به موتورهای ابر جستجو احساس می شود
4-yet another hierarchical officious oracle.
1)موتور جستجوگر سایتی است که برای کمک به کاربران در یافتن اطلاعات موجود در سایت های دیگر طراحی شده است.موتور جستجوگر سایتی است که با گرفتن عبارتی مختصر ، کاربر را با لیستی از سایت ها روبه رو می کند که به موضوع مورد علاقه او مرتبط می باشند.
وقتی جستجویی در یک موتور جستجوگر انجام و نتایج جستجو ارایه می شود ، کاربران در واقع نتیجه کار بخش های متفاوت موتور جستجوگر را می بیند.موتور جستجوگر قبلا" پایگاه داده اش را آماده کرده است و در لحظه جستجو ، تمام وب را نمی گردد.

2)انواع جستجو در وب: 1)جستجو در یک وب سایت مخصوص : 1- site Index
2- search Engine
3-Interactive Forms
2) جستجو در کل وب : 1- Directory Sites
2- Search Engines
3- Natural Language Search Engines
4- Meta Search Engines
به دلیل فراهم آوردن اطلاعات بهتر و مطلوب از چندین موتور جستجوگر که به طور خلاصه نوشته شده اند.

3)با توجه به نیاز روز افزون مردم به اینترنت و وقت کم آنان استفاده از اینترنت رو به رشد است.

4)
طرز کار موتور جستجوگر به طور خلاصه بدین گونه است که ابتدا یک آدرس وب را می یابد، آن را دنبال می کند و به صفحه ای می رسد. محتوای آن صفحه را می خواند و پارامترهای آن را مشخص می کند. به عنوان مثال تعداد کلمات متن آن صفحه، حجم و تاریخ به روز رسانی آن، بعضی از پارامترهای آن صفحه است. سپس پارامترهای تعیین شده را به همراه آدرس آن صفحه به بایگانی موتور جستجوگر ارسال می کند و این اطلاعات در آنجا پس از فشرده سازی، ذخیره می گردد.


‌چنانچه‌اینترنت‌در آینده‌به‌کانون‌جهانی‌دادوستد تبدیل‌شود، آن‌گاه‌چه‌سرنوشتی‌در انتظار میلیون‌ها نفری‌خواهد بود که‌اتصال‌به‌اینترنت‌برای‌آنان‌امکان‌پذیر نیست؟ شاید هرگز نتوانیم‌پاسخ‌این‌سؤال‌را به‌دست‌آوریم. دگرگونی‌یک‌شبکه‌اسرارآمیز دولتی‌و نفوذ آن‌در سیستم‌ارتباطات‌جهانی و تبادل‌اطلاعات‌و بازارهای‌تجاری اینترنت‌را به‌عنوان‌سرچشمه‌و مظهر شکافی‌عظیم‌بین‌کشورهای‌صنعتی‌و در حال‌توسعه‌مطرح‌ساخته‌است. اصطلاح‌شکاف‌دیجیتالی صورت‌مختصر و کوتاه‌ شده‌ای‌برای‌بیان‌نابرابری‌های‌بین‌المللی‌در زمینه‌دسترسی‌به‌فناوری‌اطلاعات‌و ارتباطات‌تلقی‌می‌شود. به‌عبارت‌دیگر می‌توان‌گفت‌تا اندازه‌ای‌شکاف‌مذکور نشانه‌ای‌از تهدید قدرت‌های‌نیرومندی‌است‌که‌جهان‌را در قرن‌بیست‌ویکم‌به‌پاره‌های‌نابرابر از نظر دسترسی‌به‌اطلاعات‌تقسیم‌می‌کنند. برخی‌استدلال‌می‌کنند نیروهای‌مذکور موجب‌شده‌اند اغلب‌ملل‌جهان‌در دام‌عقب‌ماندگی‌دایمی‌گرفتار شوند.

این گونه جدید از جویشگرها که قدمت چندانی نیز ندارند، بصورت هم‌زمان از چندین جویشگر برای کاوش در شبکه برای کلید واژه مورد نظر استفاده می‌کنند. بدین معنی که این جویشگر عبارت مورد نظر شما را در چندین جویشگر ‍ِ دیگر جستجو کرده و نتایج آنها را با هم ترکیب کرده و یک نتیجه کلی به شما ارائه می‌دهد. به‌عنوان مثال جویشگر داگ پایل [۱] از نتایج حاصل از موتورهای Google - Yahoo - MSN -ASKاستفاده کرده و نتیجه حاصله را به شما ارائه می‌دهد.لازم به ذکر است که روش و یا راهکار مشخص و یکسانی برای ترکیب نتایج حاصله از موتورهای پایه - موتورهایی که به عنوان جویشگر استفاده می‌شوند مانند Yahoo که یک موتور پایه برای dogpile می‌باشد - وجود ندارد.اما dogpile قابلیت جستجو به همه زبانها را نداردو ظاهرا فقط کلمات انگلیسی را می خواند
پاسخ سوال 1:موتور جستجوگر سایتی است که برای کمک به کاربران در یافتن اطلاعات موجود از سایت های دیگر طراحی شده است. موتور جستجوگر سایتی است که با گرفتن کلمه یا عبارتی مختصر، کاربر را با لیستی از سایت ها روبرو می‌کند که به موضوع مورد علاقه او مرتبط می‌باشند.
آن چه که موتورهای جستجوگر انجام می دهند -با درجات متفاوتی از موفقیت- فراهم کردن یک وسیله جستجوی ساده است. وقتی یک کاربر وب عبارتی را جستجو می‌کند، موتور جستجوگر لیستی از سایت‌ ها را ارائه می‌کند که تعداد آنها از چند صد مورد تا چند میلیون متغیر می‌باشد.


تا سال 2020 جنبه‌های مختلف اینترنت تکمیل خواهد شد و کاربران با پرداخت هزینه کم پاسخ سوال 2:خواهند توانست از خدمات شبکه‌های بی‌سیم بهره‌مند شوند.

جهان در آن زمان به یک شبکه بزرگ اقتصادی و اجتماعی تبدیل خواهد شد که مردم در آن می‌توانند به‌صورت چهره‌به‌چره به زبان انگلیسی با هم صحبت کنند.

در سال 2020 کنترل برخی کارها نظیر نظارت بر پروژه‌ها، برقراری امنیت جهانی و راه‌اندازی سیستم‌های جدید ارتباطی از اختیار انسان‌ها خارج خواهد شد.

شفاف‌سازی باعث ایجاد دنیایی بهتر خواهد شد و مردم هرگونه اطلاعات را در مورد خود منتشر کرده و اطلاعات مورد نیازشان را به‌دست می‌آورند.

دنیای مجازی اینترنت فرصت‌های بیشتری را نسبت به دنیای حقیقی برای افزایش تولید و بهره‌وری ایجاد خواهد کرد.

اینترنت به‌قدری توسعه‌خواهد یافت که همه می‌توانند از آن استفاده کنند و با تضمین بیشتر در جهت رسیدن به موفقیت گام بردارند.



پاسخ سوال 3:
ابرموتورهای جستجو یا به زبان دیگر موتورهای جستجوی مادر ترکیبی از چند موتور جستجو هستند که به طور همزمان به جستجو دربارة یک موضوع در چند موتور جستجو مثلAltavista و google و غیره می پردازند این ابزارها خودشان مستقیماً به جستجوی منابع و صفحات در اینترنت نمی پردازند بلکه به طور همزمان در پایگاه چندین موتور جستجو به کاوش می پردازند. به عبارت دیگر ابر موتورهای جستجوموضوع و یا سئوال مورد جستجوی کاربر را به چند موتور جستجو ارسال کرده و نتایج یافته ها را از تمام داده پایگاههای آنها بازیابی می کند. در واقع ابر موتورهای جستجو دارای پایگاه اطلاعاتی خاص خود نبوده و به گردآوری اطلاعات، بررسی، طبقه بندی و نمایه سازی صفحات وب نمی پردازند، بلکه به طور همزمان امکان جستجوی سریع را در چندین موتور کاوش فراهم می سازند. از مشهورترین ابر موتورهای جستجو می توان به موارد زیر اشاره کرد.
۱-موتور جستجوگر سایتی است که برای کمک به کاربران در یافتن اطلاعات موجود در سایت های دیگر طراحی شده است و با گرفتن عبارتی مخثصر کاربر را با لیستی از سایتها روبرو می کند که به موضوع مورد علاقه ی او مرتبط می شود.
وقتی جستجویی در یک موتور جستجوگر انجام و نتایج جستجو ارائه می شود کاربران در واقع نتیجه کار بخشهای متفاوت موتور جستجوگر را می بینند موتور جستجوگر قبلا پایگاه داده اش را آماده کرده و این گونه نیست که درست در همان لحظه ی جستجو تمام وب را بگردد . گوگل و بقیه موتورها در زمان پاسخگویی به جستجوهای کاربران تنها در پایگاه داده ای که در اختیار دارند به جستجو می پردازند و نه در وب! موتور جستجوگر به کمک بخشهای مخالف خود اطلاعات مورد نیاز را قبلا جمع آوری و تجزی و تحلیل می کنند و آن را در پایگاه داده اش ذخیره می کند و به هنگام جستجوی کاربر تنها در همان پایگاه داده می گردد

۲-جواب قسمت اول )برای یافتن اطلاعات در وب دو راه است: ۱- به طور مستقیم سراغ سایت مورئ نظر برویم و اطلاعات را بدست آوریم که زمانی ممکن است که آدرس سایت مورد نظر را داشته باشیم ۲- آن را جستو کنیم
۲-الف فهرست (ایندکس)
2-ب موتور جسنجوگر
2-ج فرمهای تعاملی
که این راه ها راه های علمی هستند.
جواب قسمت دوم) با بررسی جستجوگرهای گوناگون می فهمیم با افزایش روز به روز سایتهای گوناگون و به همراه آن موتورهای جستجوی متفاوت و متنوع و افزایش روزافزون موتورهای فرا جستجو حجم عظیم اطلاعات سایتها و جستجوگران وب را به سمت ایجاد موتورهای جدیدی می کشاند که نام آن ابرموتورهای فراجستجو است.

4- yet another hierarchical officious oracle
۱-سایتی است که برای کمک به کاربران در یافتن اطلاعات موجود در سایت های دیگر طراحی شده است.طرز کار موتور جستجوگر به طور خلاصه بدین گونه است که ابتدا یک آدرس وب را می یابد، آن را دنبال می کند و به صفحه ای می رسد. محتوای آن صفحه را می خواند و پارامترهای آن را مشخص می کند. سپس پارامترهای تعیین شده را به همراه آدرس آن صفحه به بایگانی موتور جستجوگر ارسال می کند و این اطلاعات در آنجا پس از فشرده سازی، ذخیره می گردد.حال اگر کاربری که دنبال چیزی می گردد کلماتی را جستجو کند، موتور جستجوگر در پایگاه داده ای که تشکیل داده است ابتدا تمام صفحات مرتبط با موضوع جستجو شده را می یابد و سپس مرتبط ترین را به عنوان اولین نتیجه جستجو و بقیه صفحات را بر اساس میزان ارتباط بعد از آن در اختیار کاربر قرار می دهد
۲-برای یافتن اطلاعات در وب دو شیوه وجود دارد.در صورتی که آدرس سایت مورد نظر را داشته باشیم به طور مستقیم به سراغ سایت مورد نظر می رویم .دوم اینکه به دنبال آن بگردیم یا به اصطلاح آن را جستجو کنیم .با افزایش میلیاردی سایت های رنگارنگ گوناگون و متعاقب آن موتورهای جستجوی متفاوت و متنوع وبه ناچار افزایش روز افزون موتورهای فراجستجو امروز حجم عظیم اطلاعات سایت ها و جستجوگران وب را به سمت ایجاد موتورهای نوینی رهنمون می سازد که آنان را ابر موتورهای فراجستجو می نامند.
۴-yet another hierarchical officious oracle
1:saiti ast baraye komak baraye karbaran dar yaftane etelaate mojud dar saythaye digar va ba gereftane ebarati mokhtasar karbar ra ba listi az saytha ruberu mikonad ke be mozue mored alagheye ou mortabet mibashad motore jostejugar ghablan paygahe dadeash ra amade karde
2:be 2 shive aval inke be tore mostaghim be soraghe sayte morede nazar beravim dovom inke be donbale an begardim. ba afzayesh ruzafzune motorhaye jostejugar gunagun lazem shod khode motorhaye josteju niz daste bandiye khasi yafte vamotorhaye fara josteju dar yek zaman dar chandin motore josteju va dairektori be donbale pasokh begardand.
4:yet another hierarchical officious oracle
3:
1-siti ast ke baraye komak be karbaran dar yaftane etelaate mojood dar sithaye deegar tarrahi shodeh ast. motor jostojoogar siti ast ke ba gereftane abarati mokhtasar karbar ra ba listi az sitha rooberoo mekonad ke be mozooe oo mortabet bashad
2-2sheeve ya mostaghim ya be donbal an begardim- chon tedade motorhay jostojoogar afzayesh yaft motorhaye fra jostojoogar ijad shod ba afzayeshe in motorha va hajme ziyade etelaat abarmotorhaye fre jostojoo ijad shodand
3-agar internet nabood dar donyaye emroozkarha ba in sorat anjam nemishod
yet another hierarchical officious oracle -4
۱-سایتی است که برای کمک به کاربران در یافتن اطلاعات موجود در سایتهای دیگر طراحی شده است.و با گرفتن کلید واژه ها کاربر را به لیستی از سایتها روبرو میکند.موتور جستجوگر قبلا پایگاه داده اش را اماده کرده است.
۲-دو روش وجود دارد :۱- به طور مستقیم به سراغ سایت برویم.۲- انرا از موتورهای جستجو گر جستجو کنیم.با افزایش روز افزون موتورها ی جستجوگر نیاز ابر جستجوگرها احساس شد تا موتورها دسته بندی شوند.موتور جستجوگر چندین موتور جستجو و دایرکتوری را جستجو میکند و پاسخ مناسب را ارائه میدهد.
۳-اینترنت ابزاری بسیار مناسب و در دسترسی برای ارتباطات جهانی است و در اینده جهان در زیر سلطه ان قرار خواهد گرفت و تمام بر اساس اینترنت انجام خواهد شد و اینترنت از الزامات زندگی اینده خواهد شد.و فردی که کار با اینترنت را اشنا نباشد موفق نخواهد بود.
۴-yet another hierarchical officious oracle.
۱-سایتی است که برای کمک به کاربران در یافتن اطلاعات موجود در سایت های دیگر طراحی شده است.طرز کار موتور جستجوگر به طور خلاصه بدین گونه است که ابتدا یک آدرس وب را می یابد، آن را دنبال می کند و به صفحه ای می رسد. محتوای آن صفحه را می خواند و پارامترهای آن را مشخص می کند. سپس پارامترهای تعیین شده را به همراه آدرس آن صفحه به بایگانی موتور جستجوگر ارسال می کند و این اطلاعات در آنجا پس از فشرده سازی، ذخیره می گردد.حال اگر کاربری که دنبال چیزی می گردد کلماتی را جستجو کند، موتور جستجوگر در پایگاه داده ای که تشکیل داده است ابتدا تمام صفحات مرتبط با موضوع جستجو شده را می یابد و سپس مرتبط ترین را به عنوان اولین نتیجه جستجو و بقیه صفحات را بر اساس میزان ارتباط بعد از آن در اختیار کاربر قرار می دهد
۲-برای یافتن اطلاعات در وب دو شیوه وجود دارد.در صورتی که آدرس سایت مورد نظر را داشته باشیم به طور مستقیم به سراغ سایت مورد نظر می رویم .دوم اینکه به دنبال آن بگردیم یا به اصطلاح آن را جستجو کنیم .با افزایش میلیاردی سایت های رنگارنگ گوناگون و متعاقب آن موتورهای جستجوی متفاوت و متنوع وبه ناچار افزایش روز افزون موتورهای فراجستجو امروز حجم عظیم اطلاعات سایت ها و جستجوگران وب را به سمت ایجاد موتورهای نوینی رهنمون می سازد که آنان را ابر موتورهای فراجستجو می نامند
۴-yet another hierarchical officious oracle
۴-
1-سایتی است که برای کمک یه کاربران در یافتن اطلاعات موحود در سایتهای دیگر طراحی شده است و با گرفتن کلید واژه کاربر را به لیستی از سایتها روبرو میکند
2_دو روش وجود دارد:1-به طور مستقیم به سراغ سایت برویم.2:انرا از موتورهای جستجوگرجستجو کنیم.با افزایش روز افزون موتور های جستجو ابر جسنجوگرها به وجود امدند.انها موتورهای جستجو را دسته بندی میکنند.انها چندین موتور جستجو و دایرکتوری را جستجو میکنند تا پاسخ درستی ارائه دهند.
3-اینترنت بهترین راه برای رسیدن به روزترین اطلاعات است...و در تمام کشورها توسعه پیدا خواهد کرد و با پیشرفت ان جهان تبدیل به دهکده جهانی خواهد شد.
4_ yet another hierarchical officious oracle
۱-موتور جستجوگر سایتی است که برای کمک به کاربران در یافتن اطلاعات موجود از سایت های دیگر طراحی شده است. موتور جستجوگر سایتی است که با گرفتن کلمه یا عبارتی مختصر، کاربر را با لیستی از سایت ها روبرو می‌کند که به موضوع مورد علاقه او مرتبط می‌باشند.

آمارها نشان می دهند که افراد بسیاری سفر در دنیای وب را با موتورهای جستجوگر آغاز می‌کنند و مراجعه به موتورهای جستجوگر چنان عادی شده است که جستجو کردن و کار با موتورهای جستجوگر، دومین فعالیت عمده کاربران در دنیای وب (بعد از ارسال و دریافت نامه های الکترونیکی) محسوب می شود.

هر چه بر محبوبیت وب افزوده می گردد، نیاز به بایگانی کردن اطلاعات آن نیز بیشتر می‌شود. موتور جستجوگر در واقع این اطلاعات را بایگانی کرده و در زمان مورد نیاز، به سرعت در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بدون موتور جستجوگر، وب تنها به بخش کوچکی از موفقیت امروزین خود دست می‌یافت زیرا موتور جستجوگر، اینترنت را به رسانه‌ای قابل استفاده برای همه تبدیل کرده است.در مورد موتورهای جستجو مقالات دیگری در تالار گفتگوی سایت میکرو رایانه وجود دارد.

آن چه که موتورهای جستجوگر انجام می دهند -با درجات متفاوتی از موفقیت- فراهم کردن یک وسیله جستجوی ساده است. وقتی یک کاربر وب عبارتی را جستجو می‌کند، موتور جستجوگر لیستی از سایت‌ ها را ارائه می‌کند که تعداد آنها از چند صد مورد تا چند میلیون متغیر می‌باشد.

سایت هایی که موتور جستجوگر به عنوان نتایج جستجویش ارائه می‌کند، بر حسب میزان ارتباط با عبارت جستجو شده به ترتیب نزولی لیست می‌شوند. به عبارت دیگر سایتی که به عنوان اولین سایت در نتایج جستجو معرفی شده است، مرتبط ترین سایت با عبارت جستجو شده از دید آن موتور جستجوگر است.


۲-الف)در یک وب سایت به خصوص(فهرست - موتور جستجوگر - فرمهای تعاملی) ب)جستجو در کل وب (سابتهای فهرست - موتورهای جستجو - موتورهای جستجوی زبان طبیعی - موتورها فراجستجوگر - ابرموتورهای فراجستجو)
امروز حجم عظیم اطلاعات سایتها و جستجوگران وب را به سمت ایجاد موتورهای نوینی رهنمون میسازد که نگارنده مایل است آن را ابر موتورهای فرا جستجو بنامند اینگونه موتورها مانند search22 با کمک موتورهای جستجو و فراجستجو اطلاعات را می یابند با بررسی روند ایجاد اینگونه موتورها به این نتیجه میرسیم که موتورهای جدید دیگری که از عظمت بیشتری برخوردارند در راه هستند.


۳-آینده اینترنت
صدها کارشناس و متخصصی که در زمینه اینترنت و راه‌اندازی شبکه‌های اینترنتی فعالیت دارند، دور هم جمع شدند و با بررسی‌های خود روی 742 نفر که از کشورهای مختلف جمع شده بودند،‌سعی کردند تا تاثیر اینترنت را در زندگی اجتماعی،‌اقتصادی و سیاسی جوامع در سال 2020 پیش‌بینی کنند. این مطالعات در زمینه‌های مختلف انجام شده بود و هر کدام از این بخش‌ها نتایج قابل ملاحظه‌ای را به‌دنبال داشت که در زیر آن‌ها را مرور می‌کنیم:

• توسعه شبکه جهانی: بسیاری از مردم معتقدند که تا پایان دهه دوم از هزاره سوم میلادی به‌راحتی می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای بسیار اندک از خطوط پرسرعت اینترنت استفاده کنند. این ابزار به همه کمک خواهد کرد تا رقابت‌های بین‌المللی خود را با موفقیت به پایان برسانند و بتوانند با ایجاد فرصت‌های فراوان برای خود، سود اقتصادی بیشتری را به‌دست آورند. تعداد کمی از افراد همچنان با تردید به آینده اینترنت نگاه می‌کنند و معتقدند که سیاست‌گذاری‌های کلان ممکن است نتایج خوبی را در توسعه همه‌جانبه اینترنت برجای نگذارد و باعث شود منافعی که آن‌ها هم‌اکنون از اینترنت به‌دست می‌آورند به‌خطر بیفتد.

• کنترل آینده فناوری به‌وسیله انسان‌ها: بسیاری از شرکت‌کنندگان در این بررسی معتقدند که تا سال 2020 میلادی کنترل فناوری همچنان در دستان توانمند انسان‌ها باقی خواهد ماند. در این میان برخی نگران آن هستند که پیشرفت‌های علمی و تحقیقاتی ممکن است منجر به ساخت ماشین‌هایی شود که دیگر انسان نتواند آن‌ها را کنترل کند. در این میان برخی افراد هم می‌گویند، کسانی که کنترل و هدایت فناوری را به عهده دارند ممکن است این کار را به‌صورت نادرست انجام دهند و باعث بروز خسارات فراوانی شوند.

• شفافیت‌سازی و پنهان‌کاری: امروزه مشخص شده که افراد با اعلام اطلاعات بیشتر در مورد خود مزایای فراوانی را به‌دست می‌آورند و به همین خاطر سعی می‌کنند که کمتر به پنهان‌کاری یا انتشار اطلاعات نادرست دست بزنند. آن دسته از افرادی که در این مطالعات شرکت کرده بودند نظرات خود را تاثیر اینترنت برای بهبود وضعیت زندگی در جهان تا سال 2020 اعلام کردند و در پایان مشخص شد، 46 درصد مردم معتقدند که شفاف‌سازی اطلاعات از سوی مردم، سازمان‌ها و مراکز مسؤول می‌تواند نتایج بهتری را برای ارتقای سطح کیفی زندگی تا سال 2020 برجای بگذارد که البته 49 درصد هم با این گفته‌ها مخالف بوده‌اند.

• تاثیر اینترنت در بروز جنگ و خشونت: اگرچه مسؤولان می‌کوشند تا اینترنت و مزایای آن را به‌صورت عادلانه بین همه مردم تقسیم کنند، تعداد قابل توجهی از شرکت‌کنندگان در این بررسی معتقدند که تا سال 2020 همچنان بخش زیادی از مردم به شبکه جهانی اینترنت دسترسی نخواهند داشت که مهم‌ترین عامل به‌وجود آورنده این امر مشکلات اقتصادی است. گفته می‌شود،‌وجود تفاوت‌های فرهنگی، عدم تطابق برخی جوامع با ساختارهای مدرن زندگی و ادامه یافتن جرم و جنایت در بعضی کشورهای دنیا باعث می‌شود تا همه مردم نتوانند به اینترنت دسترسی داشته باشند. در حالی که بسیاری از مردم بر این باورند که اینترنت و فضاهای مجازی موجبات جنایات و خشونت‌ها را بیشتر می‌کند،‌برخی دیگر می‌گویند که اختلافات بین مذهب‌ها، مشکلات اقتصادی و سیاسی مهم‌ترین عواملی هستند که درگیری‌ها و نزاع‌های سال 2020 را باعث می‌شوند.

• معتادان اینترنتی: بسیاری از کسانی که امکان اتصال به اینترنت برای آن‌ها وجود دارد، تا سال 2020 زمان بیشتری را به استفاده از اینترنت اختصاص می‌دهند تا از این طریق بتوانند به کسب مهارت و حرفه به‌خصوصی بپردازند. این امر که علاوه بر افزایش ارتباطات میان‌فردی میزان تولید محصولات مختلف را بالا می‌برد، باعث خواهد شد معتادان اینترنتی هم به‌وجود آیند و مشکلات فراوانی را ایجاد کنند.

• کاربران همچنان معتقدند که تا پایان دهه دوم از هزاره سوم میلادی زبان انگلیسی باید زبان رسمی اینترنت محسوب شود تا مردم با هر زبان و فرهنگی که هستند به‌سادگی بتوانند با این جامعه مجازی ارتباط برقرار کنند. بسیاری از مردم بر این باورند که تفاوت میان زبان‌ها در آینده مشکلاتی را برای اینترنت به‌وجود نخواهد آورد و این در حالی است که بیشتر کاربران جهانی برای تطابق خود با دنیای اینترنت می‌کوشند تا زبان انگلیسی را بیاموزند.
۱-موتور جستجو گر سایتی برای کمک به کاربران در یافتن اطلاعات موجود در سایتهای دیگر میباشد که با گرفتن عبارتی مختصر کاربر را با لیستی از سایتها روبرو کرده که به موضوع مورد علاقه ی او مرتبط میباشد موتور جستجوگر دومین فعالیت عمده ی کاربران در دنیای وب به شمار میآید/موتور جستجوگر به کمک بخشهای متفاوت خود اطلاعات موردنیاز را قبلا جمع اوری و تجزیه و تحلیل کرده و در پایگاه داده اش ذخیره می نماید و به هنگام جستجوی کاربر تنها در پایگاه داده اش میگردد.
۲-یافتن اطلاعات در وب به دو روش امکانپذیر میباشد:اول روش مستقیم مراجعه به سایت موردنظر و یافتن اطلاعات از ان (البته در صورتی که ادرس سایت مورد نظر را از قبل در اختیار داشته باشیم)دوم اینکه به دنبال ان بگردیم یا به اصطلاح ان را جستجو کنیم.(در این صورت راههای علمی متفاوتی پیشنهاد میشود}
با افزایش روزافزون موتورهای جستجوگر لازم است که خود موتورهای جستجوگر نیز دسته بندی خاصی یافته و توسط سایتهای دیگر موسوم به فراجستجو اطلاعات انها ارائه گردد.
۴- yet another hierarchical officious oracle.

















































۱) موتور حستجوگر سایتی است که برای کمک به کاربران در یافتن اطلاعات موجود در سایت های دیگر طراحی شده است . موتور جستجوگرسایتی است که باگرفتن عبارتی مختصر کاربر را بالیستی از سایتها روبرومی کند که به موضوع مورد علاقه ی اومرتبط می باشد .
وقتی جستجو دریک موتورجستجوگر انجام ونتایج جستجو ارایه می شودکاربران درواقع نتیجه ی کار بخش های متفاوت موتور جستجوگر را می بینند. موتور جستجو گر در قبلا پایگاه داده اش را آماده کرده است واینگونه نیست که درست در همان لحظه ی جستجو تمام وب رابگردد
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
۲)انواعجستجودروب:
الف)جستجو دریک وب سایت بخصوص :
۱ـsearch engine
2_site index
3_inter active forms

ب) در کل وب:
1_search engine
2_directory site
3_natural language search engine
4_meta search engine
5_supra meta search engine
__________________________________________________
ترجمه ی عبارت مورد نظر به انگلیسی :
yet another hierarchical officious oracle.
۱-سایتی است که به کمک الگوریتم ها و برنامه های داده شده به آن سایت های مرتبط با مطلب مورد نظر شما را پیدا و به یافتن اطلاعات کمک می کند.
۲-
۳-اینترنت وسیله ی مناسبی برای تبادل و یافتن اطلاعات است.با پیشرفتی که امروز از آن دیده می شود آینده درخشانی خواهد داشت.
۴-yet another hierarchical officious oracle.
۱-موتور جستجوگر سایتی است که برای کمک به کاربران در یافتن اطلاعات موجود در سایتهای دیگر طراحی شده است سایتی است که با گرفتن عبارت مختصر کاربر را به لیستی از سایتهای طراحی شده روبرو میکند
۲-
۳-اینترنت روز به روز در حال گسترش است بطوری که در اینده مطمانا رشد محسوسی دارد و پیش بینی اینده کار بسیار سختی است در حالی که سالانه 10 درصد به کاربران اضافه میشود مانند منشوری که راس ان نا معلوم است
۴-yet another hierarchical officious oracle


یا علی
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.